Öppnat ögon och nya valpköpare

Idag har det vart en händelserik dag. Ett par av dom som skulle ha en svart hane hade tydligen haft bråttom att köpa hund så dom hade bestämt sig för att köpa en annan som var leveransklar tidigare.
Men, detta öppnade upp dörrarna för en annan familj som även dom verkar himla trevliga. Dom har verklgien visat att dom är intresserade av en liten valp, så det känns skönt. Dom kommer på tisdag och ska kolla på valpen så sen får vi se, kanske blir så att den trots allt hamnar runt Nybro. Men vi får se hur det artar sig:)

Imorgon kommer det en annan (förhoppningsvis) blivande köpare och ska titta ut vilken hane dom vill ha med sig hem om 6 veckor.

Idag har dessutom Bambi och Batman öppnat ögonen så nu börjar dom faktiskt bli riktigt riktigt söta! Dom andra 2 är på väg så förmodligen är dom öppna tills imorgon:)
Sitter vid köksbordet nu och skriver lite, samtidigt som jag ler lite för mig själv, dom ligger såå sött i korgen och diar, på rygg! dom ligger liksom på rygg och sprattlar för fullt samtidigt som dom leker lite med varandra och dessutom då försöker att äta lite. Så fruktansvärt sött! Tyvärr är det inget batteri i filmkameran så jag kan tyvärr inte föreviga detta söta tillfälle. 

Tinky är dessutom badad och grundligt kammad. Hon hoppade upp i knät på mig nu under kvällen och när jag satt och masserade henne lite så kände jag verkligen hur många tovor hon faktiskt hade. Fick faktiskt lite panik över det, hon som alltid brukar vara så välvårdad hade massa tovor! Vi har inte borstat henne riktigt sen 4 dagar innan hon fick valpar. Pinsamt.... Men nu är hon iaf hyffsat fin, men det skulle nog behövas en stund till men hon började bli så otålig så jag ville inte "plåga" henne mer. Kanske kan ta lite imorgon oxå...
Det var fruktansvärt svårt att få i ordning på hennes päls kan jag säga, trots att hon har Väldigt lätt päls att handskas med! Vi har ju bara velat vara snäll mot henne och inte störa henne med valparna men jag har kommit fram till att man bara gjorde henne en otjänst genom att vänta så här länge!

Om det är något ni undrar över eller något ni vill kommentera nåt så skriv JÄTTEGÄRNA i fliken "kommentarer"=)

Kram Victoria
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0