2 valpisar kvar

Nu är både Batman och Baloo borta. Det känns faktiskt lite tomt men det är skönt att jag iaf har kvar lilla Bambi och Bamse. Annars hade det nog vart tufft.

Igår när Batmans matte och husse hämtade honom fick vi veta att han ska heta DIesel, jättecoolt namn.
Bambi och Bamse tyckte det var lite ensamt när 2 av deras syskon försvann men efter en stund hade dom kommit tillrätta med att bara ha varandra. Jag var ute och koppeltränade Bamse och Bambi och dom va såå duktiga. Man kan förvisso inte ha bråttom och man kan inte bestäma vilket håll man ska gå till men det går framåt och det är inget bitande i kopplet. Så jag är nöjd=) Jag har även börjat att ge dom en varsin matskål och att dom ska sitta innan dom får äta. Så sitt, var så god är standardfrasen nu innan mat.
Vi var även ute och åkte en runda och då hade vi valpisarna med oss. Vi försöker få dom så vana vid bilåkande som möjligt.

Idag ska dom träffa 2 stora hundar (jämthundar), men jag tror inte dom reagerar på det heller.

Ha det så bra!
Kram Victoria o Pelle

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår att det känns konstigt, nu när ni haft dem så länge...

Vi längtar otroligt mycket efter Bamse! Eller Bosse, kanske Enzo, som han ska heta hemma hos oss. Vi hade nästan bestämt oss för Bosse när Husse kom på att Enzo åxå var ett fint namn som skulle passa. Ja, ja vi får väl låta "Bamse" avgöra det när vi hämtat honom.

Vi håller på för fullt och förbereder oss både mentalt och med prylar och praktiska lösningar på sovplats o liknande.

Vi funderar på om det är ok med er att vi hämtar på fredag eftermiddag? Jag ringer under kvällen! Helst hade vi hämtat honom redan idag, men ingen kan ta hand om honom dygnet runt förrän på fredag =/.



Vi ses snart!

Mvh Malin

2009-06-08 @ 19:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0